مردان آسمانی

فرهنگ ایثار و شهادت

مردان آسمانی

فرهنگ ایثار و شهادت

مردان آسمانی
وبلاگ با محتوی نماز و فرهنگ ایثار و شهادت ، ارائه شده از کانون فرهنگی هنری شاه خراسان مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای زیارت
بایگانی
آخرین نظرات

شهید رحمان اولاد ، معلم اخلاق بود

سال 1364 وارد منطقه دوم دریایی بوشهر شدم و در ناو شکن نقدی به عنوان کاربررادار مشغول انجام وظیفه شدم .....

علاوه برگشت دریایی درخلیج فارس برای انجام مأموریتهای ساحلی به سکوهای نفتی نوروز – ابوذر – نهر قاسمیه آبادان و فاو به صورت متناوب اعزام می شدم . در نهر قاسمیه آبادان نیروی دریایی رادار مستقر کرده بود و فاصلة ما با نیرو های بعثی عراق خیلی نزدیک بود .نیروهای بعثی عراق مرتب با خمپاره ایستگاهمربوطه را مورد هدف قرار می داد ، ولی به خواست خدا نمی توانست دقیق آن منطقه را شناسایی کند و در رسیدن به اهدافش ناکام می ماند . در طول مأموریتی که در آن منطقه بودم با شهید ناو استوار یکم رحمان اولاد که یکی از تکاوران غیور نیروی دریایی بود ، آشنا شدم . ایشان از لحاظ اخلاقی بسیار مهر بان  و مؤمن بود. اغلب در حال نماز و نیایش بود چهره معنوی ایشان زبان زد خاص و عام بود . در تقسیم بندی جیرة غذایی بسیار اهل قناعت بود . رحمان ، یک نیروی رزمی و ورزشکاربود که در اهمیت به نماز اول وقت در بین دیگران متمایز بود . رفتارش درس بزرگی برای ما بود . در مورخه 27/07/1364 در نهر قاسمیة آبادان مشغول دیده بانی بودم که ناگهان تعدادی از هواپیماهای عراقی را مشاهده کردم که به طرف ما حمله ور شدند . بعد از رسیدن هواپیماها به منطقه با آتش پدافند نیرو های خودی ، هواپیماها با شکست دیوار صوتی تغییر مسیر دادند بعد از چند لحظه صدای انفجار مهیبی شنیده شد و دود زیادی منطقه را فرا گرفت . چند تن از تکاوران که در کنار ما بودند ، اظهار داشتند که به احتمال هواپیماها آبادان را بمباران کرده اند . برابر اطلاع واصله مشخص شد که نهنگ 2 ( قفاز – بهمن شیر ) مورد اصابت قرار گرفته و بلافاصله تماس مخابرات ما با نهنگ 2 قطع شد . ناو استوار اولاد چند روز قبل برای مءموریتی به نهنگ 2 اعزام شده بود . آری ! ! ! بعد از اینکه تعدادی از تکاوران از نهنگ 2 برگشتند خبر آوردند رحمان و تعدادی از همرزمانش شهید و به سوی معبود پرواز کرده اند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی